Re: stand by w monitorze

Autor: . : : Krzysztof : : . (krionix_at_poland.com)
Data: Tue 08 May 2001 - 10:34:53 MET DST

Użytkownik "KSX" <krzychu_at_ppcor.org.pl> napisał w wiadomoœci
> w skrócie: czy można tak zrobić, żeby po zamknięciu w98SE monitor się
> wyłączał (gasła dioda), a po włączeniu przyciskiem power w kompie włączał
> się tez monitor.

Proste !:
- wyrowadzasz zasilanie 12V z peceta na zewnatrz
- podlaczasz do tego przekaznik 12V na 220V np firmy RelPol R?81 itp (10zl)
- przecinasz przewod (lub podlaczasz mini przedluzacz i go przecinasz)
  ale orzecinasz nie caly ale tak zrob by przeciac 1 zyle tylko (czarna lub
niebieska lub brazowa zoltej nie ruszasz !) w szereg podlaczasz przekaznik
pod styki rozwarte gdy na przekazniku nie ma napiecia )
- wsio lutujesz starannie - jakas obudwoa, dobrze to lutujesz itp - wiadomo
!
- izolacja itp
- ja zamontuje to w listwie zasilajacej - w srodku jest dosc miejsca i
kabelki pod reka.
- to banalne i jak jestes facet z jajami :) to to zrobisz sam

idea jest prosta: wlaczasz PC, pojawia sie 12V - te 12V zalaczaja
przekaznik - a ten wlacza (monitor juz wlaczony przyciskiem) monitor,
wylaczas PC - zanika 12V, przekaznik rozwiera styki i koniec zabawy...

oczywiscie zasilacz podlaczony na stale do listwy filtrujacej - tylko
monitor podlaczasz przez przekanik - chyba jasne :) ?

do tego cuda moznesz podlaczyc jeszcze lampke, i jakies inne peryferia
(uwaga drukarki wylaczasz przyciskiem - nie wolno odlaczac na chmam*! - bo
ci zaschnie glowica czy cus)
Zwykle taki rpzekaznik moze do 1500Watt wytrzymac :) !

>(8W -moim
> zdaniem dużo jak na off), przy czym dioda zawsze przełącza się na
pomarańcz,
> ja chciałbym żeby zgasła całkowicie i pobór był w okolicach 1W - tak jest
> telewizorze.
> monitor likom K3074

likom :) - masz odpowiedz, normalnie 6-3 W, ten 2-3W roznicy to i tak grosze
(jakies 2zl na mc)

no i co - widkac kto tu szef :)))))))) ?