Pare pytan o RAID

Autor: Highend (highend_at_poland.com)
Data: Sat 05 May 2001 - 18:57:17 MET DST

Zastanawiam sie nad zakupem dwoch dyskow i polaczeniem w RAID, ale chyba nie
do konca wiem, co z tego wynika. Stad pare pytan.
Zalozmy ze mam RAID 0. Wtedy na dwoch dyskach leci po polowie. Jeden dysk
pada i kupa... tak? Inna sprawa : chce isc z dyskiem do kolegi i... co niby
mam wziac, dwa dyski? Nawet jesli ma kontroler RIAD na plycie to moge sie
podpiac?
No to teraz RAID 1. Na dwoch dyskach identyczna kopia. Jezeli jeden z dyskow
padnie to ten drugi dalej bedzie chodzil tam, gdzie chodzil, czy musze go
przelaczyc na normalny kanal IDE (odlaczyc od kontrolera Highpoint)? A z
takim dyskiem moge isc do kolegi? A do kolezanki? ;-)
Pozdr,
Highend