Re: Pare pytan o RAID

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 06 May 2001 - 00:52:47 MET DST

Highend wrote:

> Zastanawiam sie nad zakupem dwoch dyskow i polaczeniem w RAID, ale chyba nie
> do konca wiem, co z tego wynika. Stad pare pytan.
> Zalozmy ze mam RAID 0. Wtedy na dwoch dyskach leci po polowie. Jeden dysk
> pada i kupa... tak? Inna sprawa : chce isc z dyskiem do kolegi i... co niby
> mam wziac, dwa dyski? Nawet jesli ma kontroler RIAD na plycie to moge sie
> podpiac?
> No to teraz RAID 1. Na dwoch dyskach identyczna kopia. Jezeli jeden z dyskow
> padnie to ten drugi dalej bedzie chodzil tam, gdzie chodzil, czy musze go
> [...]

    Do czego chcesz stosować RAIDa (szczególnie tego a'la Highpoint)?
Jeżeli liczysz na lepsze osiągi podczas zgrywania sekwencji video (np. RAID 0),
to od razu odpuść sobie kontroler z układem Highpoint, wyniki będą gorsze niż na
tych samych dyskach podłączonych do "normalnego" IDE, liczysz na przyspieszenie
pracy gier, to też odpuść sobie to rozwiązanie w przedbiegach (żebyś sobie
później nie pluł w brodę), nie zauważysz również przyspieszenia w codziennej
pracy pod Windows. Tak więc jeżeli nie stawiasz jakiegoś serwera (ale wtedy nie
RAID 0), to nie pakuj się w kontroler Highpoint, bo tylko zmarnujesz parę
złotych, a rezultaty będą znacznie niższe od spodziewanych.

Pozdrawiam

Darek J.

P.S.
"Walczyłem" z takim kontrolerem przez kilka tygodni, w różnych komputerach, z
różnymi kombinacjami dysków i szczerze odradzam.