Re: Czestotliwosc odswiezania - czym regulowac ?

Autor: hudson (hudson_at_cad.pl)
Data: Sat 05 May 2001 - 17:14:54 MET DST

> ja mam 95Hz(power strip+karta z 2MB pamieci) i troche sie nameczylem
> zeby uzyskac takie odswiezanie ale przy np. 85Hz to sie pracowac normalnie
> nie da
> jak sie siedzi przed monitorem nawet po 2-3 godz. dziennie to roznica jest
> gigantyczna.

ja mam 96 powestripem - akurat taka dziwna wartosc bo mi przy niej
nie pojawia sie moira prawie wcale i obraz nie faluje co mam na 93-95hz. :)
takie jakies dziwne cos - moze miejsce ustawienia monitora, moze karta,
nieistotne - grunt ze wyleczalne. monitor jest philips 109mp (107khz)
a karta prohet2 ultra 64mb. Ja wiec nie mialem problemow z otrzymaniem
takich czestotliwosci - predzej bym monitor spalil. Zatem polecam kupno
jakiejs nowszej karty niz 2mb ! jak nie pracujesz w 3d to naprawde kup
sobei matroxa lub Ati. To bardzo dobre karty a jesli chodzi w ogole
o obsluge i odczucie obrazu (2D). W 3D to one orly nie sa ale nie wydaje mi
zeby Twoja 2mb byla ;). Mozna naprawde tanio kupic takiego matroxag200
sam takiego niedawno ...mialem sprzedac - ale dalem dziewczynie bo nie
moglem patrzec jak sie meczyla na jakims przedpotopowej rivie128.

> Powyzej 90 obraz jest juz wlasciwie stabilny i tutaj tej roznicy nie
> zauwazam (np. 95Hz vs. 110Hz)

Ilosc Hz. jest do zalatwienia - wystarczy troche wylozyc na monitor i karte.
Slowo wylozenie jest tu uzyte z premedytacja bo nie znaczy prawie nic
w porownaniu ze zdrowiem.
Bardziej mnie interesuje na ile wswietlacze plazmowe w przyszloscui sie
zbliza podaniem obrazu do .... papieru :). Moze ktos sie orientuje jak
wyglada zagadnienie wyswietlaczy LCD pod katem promieniowania?
Bo 85 hz. to juz na takich monitorach duzo - wiec trzeba jeszcze zaczekac
az bedzie mozna korzystac np. w 100hz w 1280x1024.

pozdr.
Janusz