Re: rozbudowa peceta

Autor: MARK (mark_at_2a.pl)
Data: Fri 04 May 2001 - 13:53:46 MET DST

Cześć !

"beduin03" <beduin03_at_go2.pl> wrote:

> Szanowni grupowicze !! :)
>
> Chce uaktualni swojego kompa ta zeby mozna bylo zaobserwowac znaczny
> przyrost predkosci w stosunku do stanu obecnego a posiadam plyte shuttle
> z chipsetem intel440Bx, pentiuma500, 192ramu. Z tego co wiem to plyta
> obsluguje ram do poltora giga ( trzy kosci po 512-chyba ? ); i procek
> pentium do 800mhz i wlasnie do was szanowni grupowicze :) mam pytanie -
> co lepiej dolozyc ? procek wieksz czy tez pamieci ram ?

to zależy od zastosowania

> a`propos procesora to mam procka w obudowie slot1 czy mozna jeszcze
> kupic gdzies 800-tke w takiej obudowie ?

CZASAMI MOŻNA...

> jaka ma byc ta osiemsetka ? -
> 100mhz czy 133mhz ? - plyta obsluguje 100mhz a wiec co dokupic ?

TAKA JAKA JEST OBSŁUGIWANA PRZEZ PŁYTĘ...

> czy wogole jest szansa zeby przyspieszyc ten sprzet ? - ale tak zebym to
> zauwazyl
TAK

> i na koniec jeszcze jedno pytanko - czy jest znaczaca roznica pomiedzy
> dyskami twardymi ktore kreca na 5400obr./min a dyskami 7200obr./min ?
TAK

chipset BX ma dla dysków tylo ATA33...
dobrze było by mieć ATA100...

podczas podobnych modernizacji sprzętu naszych klientów w firmie udało się
prześpieszyć odczyt dużych plików graficzych ok. dwa razy - jednak
zmieniliśmy również płytę główną na ABIT-a na BX z dodatkowym chipem
dla ATA100 (w tej płynie są 4 kanały IDE - czyli można podłączyć 8 urządeń
IDE tworzytć macierze RAID 0 i 1 ...)

dużo większe przyśpieszenie można osiągnąć przy zastosowaniu kontrolera
SCSI (80 lub 160MB/s) i odpowiednio szybkiego (i drogiego) dysku
np. pod Liniksem surowy (bez cachowania) transfer dla dysku seagate 7200
z kontrolerem tekram (80 MB/s) uzuskaliśmy ok. 25MB/s (cachowany 180MB/s)
dla IDE 5400 jest ok. 3-5MB/s na surowo i ok. 25MB/s z cachem (7200
będzie ze 2x tyle)

--
z poważaniem
  MARK