Re: Aktualizacja BIOSu.

Autor: Zmechu (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 22 Mar 2001 - 18:56:48 MET

W poprzednim odcinku (<99dbi3$1ue$2_at_news.onet.pl>) serialu p.t.
pl.comp.pecet "B'Elanna Torres" <belanna_torres_at_poczta.onet.pl> napisał(a):

>Witam!
>
> Nosze sie z zamiarem aktualizacji BIOSu w moim PC i mam kilka pytan:
>1. Czy nowy BIOS moze przyspieszyc (lub spowolnic?) prace komputera?
Zazwyczaj przyśpiesza, ale przeważnie rzędu 0,0356%. Atutem aktualizacji
BIOS-u jest poprawa/dodanie obsługi nowych urządzeń, wzrost szybkości jest
niejako "przy okazji"

>2. Jakie sa niebezpieczenstwa zwiazane z instalacja nowego BIOSu?
Zadne, poza tym, że niekiedy po takiej instalacji komputer się nie podnosi
w ogóle ;-)

>3. Czy jesli podczas instalacji BIOSu wystapia jakies problemy, to moge
>jakos proces odwrocic lub zrobic cos, aby plyta glowna nie nadawala sie na
>smietnik?
Teoretycznie tak, programy zapisująca BIOS mają proste zabezpieczenia typu
kontrola czy wgrywany BIOS jest do tej płyty. Praktycznie jest ciężko,
egranego BIOSu nie da się sprawdzić inaczej jak przez restart płyty, a to
już jest musztarda po obiedzie.... Ale nawet i wtedy są b.duże (!) szanse
na uruchomienie sprzętu.

>4. Jak czesto podczas wymiany BIOS wystepuja jakies problemy (tzn.
>szacunkowo, na ile na ile osob mialo problemy).
Jeżeli przestrzegasz zasad bezpieczeństwa, jesteś w 110% pewna co do
odpowiedniego BIOSu i nie masz pecha to szanse powodzenia są rzędu 99,99%.
Praktycznie jeżeli nie będziesz usiłowała na siłę wpychać do kostki BIOS-u
nieprawidłowej wersji, to nic się stać nie powinno. Tak jak przy
przechodzeniu przez jezdnię o niewielkim ruchu, na światłach.

>5. Skad moge sciagnac najnowsze wersje BIOSu dla mojej plyty (mam P6BAT-A+
>na ukladzie VIA)
WWW producenta płyty. Musisz znać dokładny (!) model i wersję płyty.
Znajdziesz to w instrukcji lub za pomocą programu np. ctbios

>Z gory dzieki za odpowiedz.
Drobnostka :-) Kilka rad i porad oraz niezbednych programów znajduje się
pod adresem w stopce. Zapraszam i życzę miłych upgrade-owań BIOS-u :-)

Pozdrawiam
Artur

--
[http://bios.help.pl]