Re: abit be6-ii i hdd ibm ata-100

Autor: Jackobi (jackobi.usenet_at_awp.waw.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 13:47:00 MET

Użytkownik "Paweł Łukomski" <lukomski_at_adamantan.com.pl> napisał w wiadomości

> chyba jednak mam walniety dysk albo kontroler hpt.
> wyprobowalem juz wszystkie biosy >=SH z HPT bios >=1.25
> i w zadnym przypadku nie udalo mi sie zmusic HPT do zobaczenia
> dysku (tzn. wylistowania go na "niebieskim ekranie")

No to rzeczywiscie dziwne. Czy dobrze podpiales tasme ATA66 ? Bo to
teoretycznie istotne, choc nie zauwazylem roznicy w praktyce. Poza tym
przestaw moze dysk z ATA100 na ATA66 programem IBMa, choc tu tez nie
zauwazylem roznicy, zawsze dzialal w UDMA66 mimo iz dysk byl ustawiony
fabrycznie na ATA100.
Innych pomyslow mi brak. Tym bardziej, ze mowimy o stronie BIOSu
(kontrolera) a nie sterownikow, a to one sa jeszcze nie dopracowane, a dysk
zawsze u mnie byl przy starcie wykrywany...

--
pzdr.
Jacek R.   jackobi.usenet_at_awp.waw.pl