Re: abit be6-ii i hdd ibm ata-100

Autor: Paweł Łukomski (lukomski_at_adamantan.com.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 16:18:19 MET

dzieki za info.

chyba jednak mam walniety dysk albo kontroler hpt.
wyprobowalem juz wszystkie biosy >=SH z HPT bios >=1.25
i w zadnym przypadku nie udalo mi sie zmusic HPT do zobaczenia
dysku (tzn. wylistowania go na "niebieskim ekranie")
dysk sie rozpedza, po czym slychac pstrykniecie, dysk sie zatrzymuje
a po kilku senkundach znowu startuje.
najdziwniejsze ze ten sam dysk na kontrolerze nie-hpt na plycie
dziala poprawnie jako udma33, a dysk udma66 z kontrolerem tez jest ok.

Użytkownik "Jackobi" <jackobi.usenet_at_awp.waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
najnowszego,
> czyli BIOS HPT 1.25 lub 1.28 (teraz mam 1.28 - sa to wersje dodatkowe,
> nieoficjalne, BIOSu do Abita). Tyle, ze v1.25 sterownikow (nie BIOS !)
> wiesza system (W98SE i W2k Prof) zas 1.26b pod Win98 chodzi juz ladnie
(BIOS
> HPT 1.25 lub 1.28 - oba). Natomiast 1.28b pod W2k Prof juz nie wiesza
> systemu, ale za to transfer jest dziwnie stlumiony do 10,4MB/s (normalnie,
> nawet pod W2k i v1.25 =37,5MB/s tyle ze sie wiesza po jakims czasie).
>
> Aha, plyta BE6-II ale ktora dokladnie wersja to nie wiem, na pewno z
HPT366