Re: sprzedałem płytę i problem !

Autor: Robson (rpbyc__at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 11:35:28 MET

Dnia Mon, 19 Mar 2001 15:28:10 +0100, "Jackobi"
<jackobi.usenet_at_awp.waw.pl> napisał/a:

>Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <StaCH_at_seler.uniprojekt.com> napisał w
>wiadomości news:StaCH.162.0_at_seler.uniprojekt.com...

>zerowaniem...

>Oki, "zasiegne jezyka" u fachowca :)
>Mysle, ze warto, bo sie moze kiedys przydac...

To jest tak: w sieci prądu 1-fazowego (nowej) daje się trzy przewody:
fazowy (P) - dawny fazowy, neutralny (N) - dawny zerowy i uziemiony
(E) - dawniej nie było.
Robi się tak m.in. po to, aby można było zastosować, jako dodatkowy
środek ochrony przeciwporażeniowej, wyłącznik różnicowoprądowy, który
reaguje na różnice prądów w przewodach P i N. Jeżeli te prądy nie są
sobie równe, to znaczy, że nie wszystko, co wypłynęło z P, wraca do N,
więc część zatem odpływa do ziemi, np. poprzez człowieka :-( W takiej
sytuacji wyłącznik odłącza napięcie.
Pozdrowienia,
Robson