Re: jaka karta tv?

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 00:18:28 MET

On Tue, 13 Mar 2001 22:20:55 +0100, "Kaz K" <skokaz_at_priv3.onet.pl>
wrote:

>Jaka karte TV kupic - by miala tuner radiowy , dzwiek stereo najlepiej NICAM
>i A2, wykonywala dobre zrzuty obrazu - a moze mam za duze wymagania?
>Co polecili by Koledzy fachowcy ?

Za fachowca to się nie uważam, ale o kartach TV mogę powiedzieć:
- ja mam Aver TV Phone 98 w/VCR stereo A2. Ma radio, stereo tylko w
systemie A2 niestety, ma pilota. Kosztuje koło 400 zeta. Video zrzuca
dobrze. Oprogramowanie ma bardzo toporne i mi się nie podoba. Ale to
nie ma znaczenia, bo są lepsze do tego programy (BorgTV i MoreTV).
Nimi też zdekodujesz Canal +.
- miałem przez chwilę PixelView TV Pak z kamerką. Ma to samo co mój
Aver plus ta kamerka. Kosztuje koło 300 zeta. Jednak jakoś mniej mi
się ta karta podoba. I przede wszystkim ma zakłócenia (ukośne pasy).
Słyszałem, że to od tej kamerki, ona ponoć zakłóca. Zresztą, ta
kamerka to taka zabawka, podłączysz raz, powiesz, ot bajer i więcej
nie skorzystasz z tego. Jeśli modele bez kamerek nie mają tych
zakłóceń, to lepiej wziąść taki. Aha, software do Pixela było
fajniejsze. Też po Polsku. Ale przy wyborze karty tym się nie kieruj.
Pewnie i tak nie będziesz go używał. Canal + dekoduje się też bez
problemu.
- są jeszcze inne karty, np FlyVideo. Nie znam, więc się nie
wypowiadam. Chyba na stereo w Nicamie.
Ogólnie: Jak masz kasę, to polecam Avera. Jak te 100 zeta to duża
różnica dla Ciebie, to bierz Pixela (ale bez kamerki). Z tym stereo to
jest problem, bo chyba wszystkie karty mają tylko sytem A2. Ale za to
można dokupić za 100 zeta moduł do dekodowania Nicamu. Co prawda na
slocie ISA, ale można przerobić tak, aby działał jako zewnętrzny
dekoder. Ale o to pytaj ludzi, którzy tym się bawili, są tu tacy.
Podsumowując: Mój typ to Aver TV Phone 98 w/VCR stereo A2.

P.S. Jak już kupisz tuner i będziesz miał problem z obrazem (pionowe
zakłócające pasy), to zapraszam na grupę. To normalny problem i do
rozwiącania.

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark_at_post.pl; http://www.zuko.prv.pl - wyciszanie wiatraków