Re: Uwaga na nowy VIRUS !!!

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Sat 17 Mar 2001 - 22:10:33 MET

Erwin Dzienis <edzienis_at_eragsm.com.pl> napisal(a):

>To byl pewnie Hercules, ale te czasy dawno minely (jesli mowimy o
>monitorach :-))

A jednak mimo wszystko liczy się fakt :-)

BTW myślisz, że tylko Heculesa tak da się wykończyć ?
IMHO parę lat wstecz mało który monitor był
odporny na niewłaściwą częstotliwość
(o czym nawet lojalnie ostrzegano w instrukcjach, że
taka zabawa może skończyć się źle :-)

>"Ostatnio" - tzn. kiedy? I z jakiej uczelni? Znasz tego kogos osobiscie?

AFAIR w Białymstoku na polibudzie.
Może nawet gdzieś naskrobali o tym w gazecie, ale
ponieważ ja nie czytam takich rzeczy więc nie wiem.

>Nie bardzo wiem, jak spowodowac takie wyjechanie (ale slabo znam sie na
>sterownikach). Jedno, co budzi moje watpliwosci, to fakt, ze sterownik
>dysku ukrywa obecnie prawie wszystko na temat fizycznej strony dysku
>przed systemem. Teraz nawet bad blocki (jesli nie ma ich za duzo - nie
>pamietam, ile, ale kilka procent) taki sterownik sam zaznacza i nikomu
>nic nie mowi.
>I taka chytra bestia mialaby pozwolic na wjechanie w niebezpieczny
>obszar? :-)) Nie wierze.

Dlaczego ? Jeśli potrafisz oszukać sterownik
pojechanie głowicą na krawędź nie jest niemożliwe
(ponieważ fizycznie dysk jest w stanie przesunąć głowicę
w ten rejon dysku, ale wszystko blokuje albo sterownik albo bios
dysku).

>Ale faktem jest, ze raz na jakis czas (np. po wlamie Mitnicka na maszyne
>Tsutomu Shimomury) pojawiaja sie plotki o wirusach umiejacych niszczyc
>sprzet (wtedy mowilo sie o przepalaniu procesora przez trzymanie go w
>jednym rejestrze - nie komentuje, a tylko powtarzam).

Na jakiej zasadzie trzymanie w jednym rejestrze
mogłoby uszkodzić procesor ? :-o

>Jedyny szkopul w
>tym, ze nikt nigdy tego nie widzial (poza owymi Herculesami). Dlatego
>tak bardzo ciekawi mnie, czy faktycznie znasz takiego magika, ktory umie
>cos zniszczyc.

Nie znam, ale tacy goście z racji dużej wiedzy jaką trzeba
posiadać są raczej nieczęsto spotykani, więc raczej nie ma
problemu :-)

Xaltuton