Re: Uwaga na nowy VIRUS !!!

Autor: Erwin Dzienis (edzienis_at_eragsm.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 21:33:16 MET

Czesc Andrzeju

Andrzej Pinczuk wrote:

> Ależ oczywiście !
> Kiedyś na uczelni mieliśmy program, ktory potrafił
> "spalić" monitor (wystarczyło podać "odpowiednią"
> częstotliwość, że by monitor bez zabezpieczenia
> (a parę lat temu jeszcze takie były) poszedł na emeryturę).

To byl pewnie Hercules, ale te czasy dawno minely (jesli mowimy o
monitorach :-))

> Poza tym można spowodować uszkodzenie HDD - tak jak
> to miało ostatnio miejsce, kiedy zdolny student potrafił
> rozpędzić dyski na uczelni, aż łozyska się porozpadały.
> Myślisz, że żartuję ? - spytaj sie faceta, za co wywalili
> go z uczelni.

"Ostatnio" - tzn. kiedy? I z jakiej uczelni? Znasz tego kogos osobiscie?

> Można też spowodować, że głowica dysku pojedzie
> sobie trochę za bardzo na zewnątrz i wjedzie w obszary
> zarezerwowane dysku. Co wtedy wiadomo. To, że tak
> się nie dzieje jest tylko dlatego, że dokumentacje produktów
> to jedne z najbardziej stzreżonych tajemnic.

Nie bardzo wiem, jak spowodowac takie wyjechanie (ale slabo znam sie na
sterownikach). Jedno, co budzi moje watpliwosci, to fakt, ze sterownik
dysku ukrywa obecnie prawie wszystko na temat fizycznej strony dysku
przed systemem. Teraz nawet bad blocki (jesli nie ma ich za duzo - nie
pamietam, ile, ale kilka procent) taki sterownik sam zaznacza i nikomu
nic nie mowi.
I taka chytra bestia mialaby pozwolic na wjechanie w niebezpieczny
obszar? :-)) Nie wierze.

---
Ale faktem jest, ze raz na jakis czas (np. po wlamie Mitnicka na maszyne
Tsutomu Shimomury) pojawiaja sie plotki o wirusach umiejacych niszczyc
sprzet (wtedy mowilo sie o przepalaniu procesora przez trzymanie go w
jednym rejestrze - nie komentuje, a tylko powtarzam). Jedyny szkopul w
tym, ze nikt nigdy tego nie widzial (poza owymi Herculesami). Dlatego
tak bardzo ciekawi mnie, czy faktycznie znasz takiego magika, ktory umie
cos zniszczyc.

> Xaltuton
Pozdrawiam
Erwin