Re: 3 lata gwarancji na hdd to tylko bajer!!!!!

Autor: STUK (stuk_at_lexmedia.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 13:48:50 MET

Uzytkownik "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
> Nawet jak
>
> Jak to nic.
> Pojdzie na policje i zglosi oszustwo ;)

ROTFL - jakie oszustwo? Zapalciles za dysk ktory dostales, zepsul sie po tygodniu, a Twoje
(sluszne) podejrzenie jest takie, ze mial wade o ktorej sprzedawca wiedzial i nie
powiedzial Ci o tym. Ale gdzie jest przestepstwo, zeby policja sie nim zajela?
A poza tym, to zalosne, przestepcy sporego kalibru chodza wolni bo ani policja ani
prokuratura nie sa w stanie nic im zrobic, a Ty myslisz, ze policja zajela by sie sprawa
takiego oszustwa?

> Umowa ustna to wiecej niz dowod sprzedazy.

A sa jacys swiadkowie? Bo jesli nie to nie ma nawet o czym gadac...

> Jezeli dysk kiedys kupiles na rachunek, to numer seryjny jest w
> dokumentacji dystrybutora, sprzedawcy.
> Zatem nie jest tak znow zle.
> W ciagu dnia mozna sie dowiedziec komu sprzedano lub gdzie dysk o znanym
> numerze seryjnym ;)

No to udanego polowania! Jesli nawet jako detektyw-amator ustalisz to (niewazne czy w
ciagu jednego dnia czy tygodnia) to nic Ci to nie da, nawet jak faktycznie udowodnisz, ze
ten-a-ten sprzedal Ci ten dysk i jak udowodnisz ze wiedzial o tej wadzie i jak on Ci nie
udowodni, ze sam sobie go zepsules to i tak _nic_ Ci to nie da. No chyba ze wynajmiesz
kogos, lub sam osobiscie "obijesz mu morde", ale mowilismy o metodach zgodnych z prawem,
wiec to odpada.
Ale ustalenie moe byc niemozliwe, masz numer seryjny dysku. Musisz sprawdzic jaka
hurtownia go kupila, do jakiego sklepu trafil i kto go kupil ostatecznie (ta droga moze
byc bardziej skomplikowana) a nie wiadomo czy wszedzie trafila informacja o nr seryjnym.
Poza tym, dlaczego prodeucent, dystrybutor czy sprzedawca mieli by udzielac Ci tych
informacji?

Jestes niepoprawnym optymista.

Pozdrawiam,
Rafal