Roznica w ukladzie pamieci?

Autor: Zbigniew Piotrowski (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 16:56:38 MET

Czy jest jakas roznica w ukladzie pamieci?

bo mam taki problem, kupilem sobie wczoraj kostke 256mb pc133, wlozylem do
kompa:
p3-800eb na abicie bx133, do 3 slotu (w 2 pierwszych siedzia 128ki),
odpalilem sobie norton diagnostic test pamieci, i blad !! przy pierwszym
tescie - all bits cleared.

wiec zaczalem przekladac i jedyna konfiguracja, w jakiej dziala, to gdy ta
kostka jest sama.

a wiec mysle sobie, cos chyba plyta nie radzi sobie z tak duzym ramem, wiec
zabralem sie z pamiecia do drugiego kompa:

asus p3b-f z p3-450 i 4 sloty, w ktorych po kolei idzie: 128, 128, 32, i do
czwartego to nieszczesne 256, i tez blad !

dzisiaj poszedlem do sklepu, wymienilem kostke, wrobilem do domu, tym razem
zaczalem od asusa, zeby nie bylo, ze to abit mi spalil pamiec, wczesniej
jeszcze zuprgradeowalem w obu plytach biosy.
i w asusie, znowu to samo, wiec pokombinowalem z zamianami miedzy slotami i
tylko sama 256 dziala, i w abicie identycznie.

Moje wnioski takie:
maja jakas felerna partie 256tek, a same kostki dzialaja, dlatego, ze w
uszkodzonym obszarze cos siedzi, i windowsowy program testujacy nie ma
mozliwosci sprawdzic calej kosci, natomiast jak jest wiecej kostek, to moze
poprzesuwac dane tak, aby mogl cala pamiec sprawdzic. a nie mam skad wziac
jakiegos profesjonalnego programu testujacego.
jak znowu dostane kostke, z ktora bedize to samo, to pojde do jakiegos
niezaleznego serwisu aby mi ja przetestowali...

i teraz bylbym wdzieczny, jakby jakis pamieciowy spec mnie poprawil, albo
upewnil w moim przekonaniu (bede sie pewniej czul idac znowu z reklamacja ;)

pozdrawiam
Zbigniew Piotrowski