Re: IBM i FIC

Autor: Krzywarp (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 15:32:22 MET

> Domyslam się, ale dlaczego nie wykrywa początku dysku jak sam
> mówisz, ze powinien?

Sam się dziwię.
Ktoś niżej powiedział, że Caviary mają taką dziwną kombinację zworek,
która rzekomo pozwala go widzieć na starszych płytach, chociaż wydaje mi
się to zbyt karkołomne, żeby było prawdziwe - niby czemu, przecież dysk
to dysk.

> Mam jeszcze pomysł z kupieniem drugiej tasiemki, bo na
> płycie wyczytałam że sa dwa gniazda odzielne dla mastera i dla
> slavea, ale wowczas nadal niewyjasnione byloby dlaczego kiedy
> samego go podlaczam to nie jest widziany (zworki na master).

Nie sądzę, żeby to pomogło - najlepsze dla danej płyty tasiemki to są te
dostarczane właśnie z płytą.
Mam jeszcze jeden pomysł. Nie wiem, czy ma to sens, ale spróbuję. Twój
nowy dysk (IBM) na pewno jest UDMA100 lub 66. Twoja płyta jest na VIA
MVP3, a jej southbridge zdaje się obsługuje do UDMA33. Wiem, że nie ma
to znaczenia, gdyż nowsze dyski są zgodne ze starszymi standardami. Może
jednak jest jakiś myk, że Twój nowy dysk potrzebuje uruchomic jakiś
programik, który uaktywni tę zgodność w dół, bo na przykład domyślnie
jest on ustawiony tylko na UDMA100 na przykład. Wiem, że to raczej jest
bez sensu, ale w świecie komputerów i urządzeń do nich często czegoś
takiego brakuje. na przykład niedawno było tak, że Seagate'y fabrycznie
były ustawiane na UDMA33 i żeby dyski pracowały na UDMA66, trzeba było
odpalić jakiś programik Seagate'a, który uaktywniał obsługę UDMA66.

A co do BIOSU, to upgrade mu nie zaszkodzi (oczywiście, jeżeli nie masz
kłopotów z napięciem tam, gdzie używasz kompa).
pozdrawiam
Krzysiek