Re: Celeron 300 = Pentium III 500???

Autor: Paweł R. Nadolski (yogurt_at_pitow.wroc.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 19:19:56 MET

On Mon, 12 Mar 2001, B'Elanna Torres wrote:
> Mam taki maly problemik. Otoz mam sobie dwa kompy: moj i kumpla. W obu
> sformatowalam dyski, zainstalowalam WinMe, sterowniki dolaczone do pecetow i
> podstawowe aplikacje (Office 2000, CorelDraw 9 etc.).

Z tymi podstawowymi aplikacjami to żart. Prawda? ~;-)

> Posprzatalismy rejestry (tymi samymi programami), zdefragmentowalismy dyski i...
> uruchamiamy komputery. I teraz tak: na moim Pentium III 500MHz, 64 MB RAM,
> polrocznym dyskiem twardym Seagate 17GB uruchomionym w trybie UDMA 4, z
> karta RIVA TNT2 M64 32MB komputer uruchamia sie o dwie sekundy DLUZEJ niz na
> trzy letnim Celeronie 300MHz, 32 MB RAM, dyskiem Seagate 3,2 GB w trybie
> UDMA 2 z karta S3VIRAGE (czy jakos tak) 8 MB. Dlaczego???

Bo na dzińdybry oprócz procesorów oba blaszaki różnią się kartami
graficznymi. Do Virge ładuje kilka .dll'i, riva pewnie caaałe wiadro.
Inne rzeczy (np. płyty główne, karty sieciowe) pewnie też różne, a co
za tym idzie inne rzeczy będą się ładować.
Dalej, w zależności od ilości RAMu winda inaczej będzie sobie zakładać
swap, inaczej przydzieli różne cache'e itd, itp.
A na koniec - jaki sens ma porównywanie, który blaszak szybciej
wystartuje? Mój domowy ("rakieta" P200MMX/64MB z dyskami PIO4/DMA2)
startuje pewnie z 5 razy wolniej od Twojego. I co z tego? Dyć włączam
go tylko raz...

Problem windziany, więc FUT na pcomsw9x.

Pozdrawiam

--
Yogurt                                  mailto:Yogurt_at_pitow.wroc.pl
Prezent dla kogoś?    Le Clip!    http://www.pitow.wroc.pl/~LeClip/