Re: Dwa systemu Windows na jednym komputerze

Autor: Krionix (krionix_at_poland.com)
Data: Fri 09 Mar 2001 - 10:40:43 MET

Użytkownik Tomek Kruk <futszaK_at_WYTNIJTO.irc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3aa88845.1019600_at_news.rubikon.net.pl...
> Mam male pytanie, mianowicie istnieje koniecznosc postawienia
> komputera z systemem Windows do pracy oraz do gier.
> Poniewaz wiem z praktyki ze instalowanie coraz to nowych gier
> delikatnie mowiac wplywa niezbyt korzystnie na stabilnosc systemu (a
> raczej jest ona pozadana w systemie do pracy) chcialbym zainsttalowac
> na osobnych partycjach dwa razy Windows w jednym wypadku do pracy
> (obsluga sieci, drukarek, modemu, archiwizacja danych), a w drugim
> wypadku do gier (directX itp.)

mialem ten sam problem :) mlodszy brat i durne (dla mnie) gry...

1) masz winde na 'twoim' c:\
2) masz 2 wolna partycje np d:\ (musi byc typu prmiary DOS ihmo aby bylo
latwiej)
3) format d:\ + kopiuj pliki systemowe (formatuj z poziomu windy)
4)
https://order.powerquest.com/scripts/register/register.dll/reg?psurveyno=361
 - zciagnij bootmagic - program co kieruje z ktorej partycji wczytac system
op. latwy do konfiguracji spod windy itp. w pakiecie jest ihmo darmowy i w
full ver, boot magic. zainstaluj go.
5) pobaw sie w programie, chyba nawet sam ci domyslnie wszystko ustawi :)
6) uruchom komputer i powinno pojawic sie menu wyboru, wlacz system z
'twojego' d:\ (bedzie to dos) jako ze program przelaczy partycje d:\ na
aktywna stanie sie ona widoczna jako c:\, towj windows bedzie na d:\
7) jak dziala, to worc do twojego sytemu i przegraj z c:\ na d:\ (ten dysk z
dosem) caly system z wszelkimi potrzebnymi plikami, mozna bedac na drugim
sytemie - tym dos, zaczac instalacje windowsa ale on zamaze rekord na dysku
MBR gdzie sa zapisane dane nt. staru systemu (i miedzyinymi ten program
bootmagic lub jego alias juz nie pamietam) i bedzie sie uruchamial zawsze
nie pytajac cie o zgode, lepiej przegraj system 'recznie'.
8) wyjasnienia moze troche zagmatwane, nie umiem lepiej :)

napisz czy zkapowlaes o co chodzi

aha na swoj system zaloz haslo a na sytemie 2 zrob tak by tylko partycja d:\
byla widoczna.