Re: Kiedy pecet zastapi kuchenke mikrofalowa ?

Autor: Bogdan Drozd (bodro_at_klub.chip.pl)
Data: Wed 07 Mar 2001 - 12:19:13 MET

"Marc" napisał:

> Panowie fizykiem nie jestem ale
> cos mi sie wydaje ze pomyliliscie pojecia:
> - w kuchence mikrofalowej mamy do czynienia z emisja promieniowania
> czestotliwosci ok 2 GHz -
> czyli emisja fal o wysokiej czestotliwosci

> natomiast w procku
> te same Herce oznaczaja jedynie czestotliwosc zegara
> ilosc wykonywanych operacji na sekunde...

...a tenże zegar - a także komp, jako całość - część mocy generowanych
w nim przebiegów wypromieniowuje "na zewnątrz". Można się spierać co
do wielkości energii tego niechcianego promieniowania
elektromagnetycznego, ale takie rozważania nie są "pomyleniem
pojęć"...

--
Bogdan Drozd, Czluchow
mailto:bodro_at_klub.chip.pl