Kiedy pecet zastapi kuchenke mikrofalowa ?

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Mar 2001 - 01:14:59 MET

Mam pytanko w zwiazku z coraz wyzsza czestotliwoscia pracy prockow w
pecetach.
W kuchence mikrofalowej mam czestotliwosc 2,450 Ghz, moc 800-1000 W
procki sie pewnie zbliza do 2-2,5 Ghz juz w tym roku.

Czy nie wystapia zatem zagrozenia dla osob uzywajacych ciagle
komputerow, takie jak emisja mikrofal przez kuchenki mikrofalowe ?
Moc wprawdzie znacznie zmniejsza, no ale tylko 10 x
a czas przebywania w zasiegu kompa to godziny, setki godzin w miesiacu.

Jak to wplynie na konstrukcje i ekranowanie obudow kompow
i rozchodzenie i oddzialywanie mikrofal na innego podzespoly komputerow
?

Czy byly juz robione testy i jaka jest dopuszczalna maksymalna predkosc
prockow dla dotychczasowych metalowych obudow ?
Czy szybsze procki przestana byc dostatecznie dobrze ekranowane obudowa
i mikrofale beda wyciekaly z wnetrza i atakowaly operatora ?

Skoro tyle jest gadania z malutkimi telefonikami GSM, to z pewnoscia
mikrofalowo taktowane procki stanowia zagrozenie o klase wieksza.

Czy sanepid, inspekcja pracy, inne instytucje juz opracowaly stosowne
przepisy, zalecenia ?

Prosze o garsc informacji na ten temat.
Bo zaczelo sie niewinnie od 4 Mhz , a dzisiaj kupujemy nadajniki
mikrofalowe i to znacznej mocy.

Dariusz