Re: SDI - problem z gniazdem RJ11 (dlugie)

Autor: Juliusz (jul_at_fom.pl)
Data: Sun 04 Mar 2001 - 16:24:25 MET

"Krzysiek" <silverman_at_go2.pl> wrote in message

> "RusH" <rush_at_kiti.pulse.pdi.net.SPAM_WON> wrote in message

> racje racjami ale troche szacunku wobec innych nie zaszkodzi ;-)
> a dowiedzic sie cokoliwek od tpsy przez infolinie to tragedia
> "Nie marudz pan, kawe pije, nie widzisz......."

To po co sie podlaczacie do takiego syfu ? Przeciez sa alternatywy. A
instalacje terminala robi tepsa bez wiekszej laski. Ja wiem - BigBrother od
wczoraj i trzeba w nocy sprawdzac co robia zawodnicy przed snem :-)

Reasumujac.

4 zyly uzywa sie jedynie w przypadku ISDN S/T. His ma scalaki ISDN U
Motoroli, pracujace na 1 parze drutow z modulacja 2B1Q. Dla jednoparowej
instalacji przyjmuje sie, ze dwa wewnetrzne druty sa uzyte, bez wzgledu na
ilosc stykow w gniazdku. Jesli kolega ma 2 pary polaczone rownolegle to moze
sie okazac, ze impedancja linii jest tak rozjechana, ze nie da sie uzyskac
polaczenia poprzez te scalaki ISDN-owe w HIS'ie. Moga byc tak wysokie
odbicia, ze HIS nie bedzie dzialal i juz. Szczegolnie jesli lokalizacja
abonenta jest dosc daleko od centrali.
Dodatkowa sprawa to rownolegle laczenie aparatow telefonicznych z terminalem
HIS. To tez niejednokrotnie prowadzi do katastrofy.

Czytajac elaborat kolegi, doszedlem do wniosku, ze lepiej niech zadzwoni po
pomoc techniczna do swojego dostawcy internetu, bo z jego lektury widac, ze
kolega nie potrafi nawet zadac pytania w zrozumialy sposb i wyciagane, przez
niego wnioski, sa co najmniej dziwne :-)

Juliusz