Re: ???DO 486 jaka karta muzyczna???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 04 Mar 2001 - 16:22:40 MET

Hi,

Krzysztof Pawleta wrote:

> Chodziło mi np. o to, że do MIDI karty PCI przesyłają "troszeczkę" informacji
> - bo karta korzysta z ramu kompa ;-( a przy ISA, karta ładuje wszystko do
> RAMu na karcie i dopiero gra ;-)

Nie wszystkie karty muzyczne używają RAMu do grania MIDI -- te
naprawdę dobre nie mają RAMu w ogóle i grają próbkami z olbrzymiego
ROMu -- wtedy nawet port szeregowy by wystarczył :)

> Podobnie jest z obróbką WAVa: w modelach PCI wszystko robi soft, a w kartach ISA
> wiele kodeków (procedur przesyłu itp.) było wbudowane w Chipset...

W wielu kartach PCI też za większość obróbki WAVów odpowiada karta -- jedynie
SB Live chyba obciąża dość mocno procesor przy większości efektów... W moim
komputerze Yamaha YMF-724 obciąża procesor mniej niż stary SB 16 PnP ISA.

> Niestety nie muszą być wybitnie mądre: pamiętam czasy jak np. sterowniki
> Creativa odmawiały pracy z K5/K6: co prawda nie wykorzystywały specjalnych
> rozkazów, ale miały procedurę testującą - w sumie wystarczało ją wyłączyć...

Creative nie potrafi pisać sterowników, już wiele razy partaczyli opro-
gramowanie do swoich kart i wspominany przez Ciebie błąd jest właśnie
jednym z tych przypadków :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |