Re: ???DO 486 jaka karta muzyczna???

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 03 Mar 2001 - 01:36:04 MET

Radoslaw Sokol wrote:

> Karta muzyczna? :) Pomijając soft-karty typu SB Live!, każda karta PCI
> powinna bez problemu wyrobić (procesor klasy 486 zazwyczaj ma przepustowość
> zdecydowanie większą niż szyna PCI -- chyba, że uwzględnimy modele 16 MHz
> i 25 MHz ;) ).

Chodziło mi np. o to, że do MIDI karty PCI przesyłają "troszeczkę" informacji
- bo karta korzysta z ramu kompa ;-( a przy ISA, karta ładuje wszystko do
RAMu na karcie i dopiero gra ;-)
Podobnie jest z obróbką WAVa: w modelach PCI wszystko robi soft, a w kartach ISA
wiele kodeków (procedur przesyłu itp.) było wbudowane w Chipset...

> Wybitnie marne sterowniki musiałyby to być. Ale to jest jeszcze możliwe.

Niestety nie muszą być wybitnie mądre: pamiętam czasy jak np. sterowniki
Creativa odmawiały pracy z K5/K6: co prawda nie wykorzystywały specjalnych
rozkazów, ale miały procedurę testującą - w sumie wystarczało ją wyłączyć...

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|