Re: czy RAM przyspiesza wszystko?

Autor: MarcinJM (marcin.marszewski_at_inetia.pl.kasuj)
Data: Sun 04 Mar 2001 - 08:48:57 MET

Zajmuje sie kompami od lat i twierdze:
Jesli masz kase to najpierw uzupelnij pamiec, do zastosowan biurowych
64-128MB, do obrobki grafiki, zaleznie od wielkosci bitmap: najwieksza
przewidziana bitmapa + min.64MB. Wniosek: najlepiej miec =< 256MB i wtedy na
pewno RAM nie staje sie czynnikiem hamujacym kompa.
Natomiast nie zauwazysz roznicy w szybkosci otwierania sie 1 aplikacji np.
worda, powod? Pierwsze uruchomienie i tak jest czytane z dysku, drugie
uruchomienie jest z ramu /szybciej/, przy 64MB tak samo ja przy 192MB.
Ale jesli otwierasz klika aplikacji, to juz zauwazysz znaczna roznice.
Przyklad: uruchamiasz worda, zamykasz go, uruchamiasz excela, i co sie
dzieje? komp nie majac dostatecznej ilosci RAM swapuje, lub usuwa z pamieci
Worda /zamkniety, niepotrzebny/, wczytuje i uruchamia excela, ponowny start
worda: tzra od nowa go wczytac z dysku.../czas/
Przy duzej ilosci ram, excel jest po prostu wczytany w inne obszary pamieci,
a kopia worda caly czas siedzi w ramie.../uruchamia sie blyskawicznie/ i tak
az do wyczerpania pamieci....
No i oczywiscie brak swapowania...
Ufff mam nadzieje, ze nie pokrecilem czegos :)))
POzdro
MarcinJM