Re: Pentium 166 vs AMD K5 PR166 vs Cyrix 686 PR166

Autor: Krzysiek (silverman_at_go2.pl)
Data: Fri 30 Mar 2001 - 16:28:34 MET DST

"Paweł 'Róża' Różański" <rozie_at_friko2.onet.pl> wrote in message

> Jakiś test (tu Cx200 wypadł trochę lepiej od P120, chodzi mi
> _tylko_ o obliczenia zmiennoprzecinkowe) + FPS w Quake2. Co prawda była
> też inna płyta i grafika, ale na korzyść Cx (Virge 2MB vs. S3 Trio 1MB,
> w P120 płyta starsza, RAM-u po równo (32MB), dysk w Cx to nowa 20, u
> mnie 2,4 GB). Wynik - Cx ok. 0,5 klatki mniej).

z wlasnych doswiatczen kumplowi lepiej chodzil quake1
w graniu po sieci

> Chodziło mi _tylko_ o koprocesor. W normalnych zastosowaniach
> (czyt. nie gry, word, excel itp.) Cx ma podobną wydajność jak Pentium
> (ten sam zegar, czyli P166 i Cx PR166).

Male sprostowanie CxPR166 ma procesor traktowany zegarem 133Mhz
2x66Mhz. PR166 oznacza ze ma wydajnosc rowna badz
wyzsza od Pentiuma 166Mhz. Parametr P wprowadzili producenci
ukladow kompatybilnych z chipami intela by okrslic wydajnosc
poszczegolnych prockow wzgledem prockow intela.
Tak wiec np. procesor oznaczony symbolem P166 ma wydajnosc
prorownywalna z Pentiumem166, amd 5x86/133Mhz jest teoretycznie
tak wydajny jak Pentium75, a o ile ma wyzszy zegar.

> A na dodatek jest niestabilny, system odpala się za 5-10 razem,
> ale jak się odpali, to działa stabilnie. Z tego powodu wspomniany
> komputer jest nieczęsto wyłączany. Ale się kręci. Sam widziałem. :-)

krecic sie dalo ale trzeba bylo miec bardzo dobrre chlodzenie zeby puscic go
na 150Mhz.

Krzysiek