Re: Czemu sieciowka "kopie"?

Autor: Piotr Pawlow (pp_at_siedziba.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 01:57:42 MET DST

"Pawel Ryniewicz" <pawelryniewicz_at_poczta.onet.pl> napisał:

> Dotknalem dzis siecowki i mnie kopnela. Czy jest to zwiazane ze zlym
> traktowaniem? Karmie ja trzy razy dziennie :-) Skad sie biora te
> przebicia? Mam karte z wyjsciem bnc i strzela terminator. Karta na

AFAIK przy sieci na koncentryku to normalne. To dlatego że koncentryk
łączy masy komputerów (nie ma żadnej izolacji galwanicznej). Jeżeli
występują jakieś różnice potencjałów na masie Twojego komputera i
komputera z którym jesteś zsieciowany, to po połączeniu kablem
sieciowym masy się wyrównują. Najlepiej olej sprawę. Teoretycznie
podłączenie do, powiedzmy, kaloryfera powinno pomóc, jednak mój
znajomy co wydział elektryczny na PW skończył, mówił mi kiedyś że tak
nie wolno robić... (się pytałem bo u mnie kopie kablówka :-)

--
Pozdrawiam,
 Piotr Pawłow