Re: SDI czy DialogNet

Autor: Ender (tebe_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 23:33:10 MET DST

> no wlasnie, co radzicie wybrac
> biorac pod uwage koszta instalacji, utrzymania, szybkosc i
niezawodnosc

Zdecydowanie Dialog!

1. Predkosc, niezawodnosc:
Korzystam z Dialogu w domu na modemie (Pentagram Omen) od jakiegos
tygodnia. Transfery 5-6 kb niezaleznie skad ciagne - Polska czy
Stany - i niezaleznie od godziny. Caly dzien i noc idzie rowno. Maja
bezposrednie lacze z Wroclawia do Frankfurtu, a z tamtad do Nowego
Jorku. Lacze sie bez problemow za pierwszym razem, chociaz dzisiaj byl
jakis problem i dopiero za 4 razem sie udalo. Polaczenie jest
stabilne, nie rozlacza sie. Generalnie jestem bardzo zadowolony (ale
to dopiero tydzien). Szczegolnie, ze mam porownanie, bo w pracy
korzystam z TP. Telekomuna moze konkurowac pod wzgledem predkosci
tylko o 7 rano. Kumpel ma w pracy SDI i klnie na nie strasznie. Jak ma
wyslac cos na serwer to woli zrobic to z domu szybko i spokojnie (tez
ma dialog i siedzi na modemie). A przeciez teoretycznie transfer
powinien byc 2 razy wiekszy.

2. Koszty:
Aktywacja uslugi 12 zl, abonament 85 zl miesiecznie za nielimitowany
dostep do internetu (modem 56 K). W przypadku ISDN-u (128kb i
mozliwosc korzystania jednoczesnie z telefonu) 380 zl za instalacje i
130 zl miesiecznie za nielimitowany dostep. Nie wiem jak wyglada
sprawa z laczami typu sdi (lub analogicznymi do niego z wlasnym IP),
ale zadzwon pod infolinie 0800 42 45 48.

SDI (115 kb) - 1000 zl za urzadzenie, ktore nie jest Twoja wlasnoscia
i 160 miesiecznie. Wlasne IP. W Dialogu IP przydzielane dynamicznie i
co 10 godzin rozlaczenie z powodow technicznych (jakich to nie wiem).
Nie dotyczy stalych lacz.

Tak wyglada sprawa w Swidncy.
Polecam Dialog. Szybszy, bardziej niezawodny i tanszy.

pozdrawiam
Ender