Re: Dyski DMA 66 czy 100

Autor: Kaizen <_at_poczta.fm>
Data: Tue 13 Feb 2001 - 10:42:18 MET

Jimi wrote:
[...]
> chociaż kusi mnie też IBM 40 GB (5400 rpm.) za 660 PLN. Chociaż nie ukrywam,
> że Gelo mnie troszkę wystraszył tym, że moja płyta (nieobsługująca DMA 100,
> którą niedługo będę chciał wymienić), może mieć problemy z zobaczeniem dysku
> DMA 100.

IMHO Gelo, wnioskując po ferrari stwierdził, że czerwone samochodzy są
szybkie. Tak naprawdę, to możesz mieć problem, jeżeli masz naprawde
starą płytę (a w zasadzie bardzo stary bios) - wtedy jednak upgrade lub
odpowiedni programik załatwią sprawę. Chodzi jednak o pojemność dysku, a
nie ATA100 (dysk możesz przełączyć programikiem i masz UDMA 2 albo 4).

Jeżeli chodzi o wydajność, to odwiedziłeś storagereview? IMO warto
dołożyć te 100 PLN i zapodać IBM 46 giga (najtaniej w przeliczeniu na
objętość najszybszego dysku IDEalnego) 7200 rpm, ewentualnie fujitsu MPG
olejowe.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen@poczta.fm