Re: Stary komp, nowy CD-ROM, duzy problem

Autor: trsr of b0r_at_ <b0r_at_>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 11:35:42 MET

>tu rowniez nie lezy problem. Pomimo lamerskich zagrywek ze sterownikiem
>bylem wystarczajaco domyslny i zainstalowalem drivery (pod DOS-em)
>dolaczone do CD-ROM-u (oryginalna dyskietka). Wyglada to tak, ze pod
>jakimis trzema czy czterema portami driver szuka CD-ROM u pod Masterem i
>Slavem, ale nic nie znajduje.

Jesli driver faktycznie szuka .... oczywiscie z zworkami na dysku
kombinowales ??? (bo z tego, co pamietam na starszym sprzecie byly dwa
rodzaje "masterow" - jedyny i z napedem podrzednym). A NWW (jesli Twoj
cd-rom jest zgodny z ATAPI) zajrzyj na www.bora-group.prv.pl , zakladka
stuff, pozycja wirtualny.... i sciagnij wersje demo (w zupelnosci
wystarczy). Odpal program u siebie (z czystego ms-dos ;), tzn. dos +
himem.sys) i wybierz opcje EIDE INFO (F10 i pierwsza zakladka w menu) -
jesli wszystko OK, powinno pokazac wszystkie napedy podlaczone do magistral
(E)IDE. Jesli program wykryl CD, to zmien driver (np. na uniwersalny ATAPI -
jesli go nie masz, wal na priv)

>Czy jesli w BIOS-ie mam wpisany drive D:
>jako None, to nie ma to wplywu na ewentualna software'owa detekcje slave'a?

:) To raczej ma wplyw, jesli bys chcial zaboot-owac komputer z CD-rom-u

Pozdrawiam