Re: Stary komp, nowy CD-ROM, duzy problem

Autor: Paweł Niewiadomski <niewiap_at_widzew.net>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 21:11:52 MET

trsr@ch.onet.pl (trsr of b0r@) wrote in <95mc71$kij$1@news.tpi.pl>:

>??? najpierw podlaczyles ten naped do kontrolera, ktory mogl byc (i z
>pewnoscia byl) niezgodny
>z standardem IDE??? - Jesli tak - sprawdz, czy ten czytnik jeszcze
>funkcjonuje (na innym komputerze)...
niestety domysly nie sprawdzily sie. Wlasnie podlaczylem do drugiego kompa
i dziala jak zloto.

>W BIOS-ie nic nie wpisujemy. Naped powinien zostac wykryty przez driver
>(*.sys) umieszczony w config.sys (dla dos), lub w przypadku windows9x to
>"system" sie zatroszczy o jego detekcje...
>A! - uzywaj odpowiedniego drivera (bo znajac zycie pewnie uzywasz tego
>dolaczonego do 1x z kontrolerem ;)), lub uniwersalnego dla napedow ATAPI

tu rowniez nie lezy problem. Pomimo lamerskich zagrywek ze sterownikiem
bylem wystarczajaco domyslny i zainstalowalem drivery (pod DOS-em)
dolaczone do CD-ROM-u (oryginalna dyskietka). Wyglada to tak, ze pod
jakimis trzema czy czterema portami driver szuka CD-ROM u pod Masterem i
Slavem, ale nic nie znajduje. Czy jesli w BIOS-ie mam wpisany drive D:
jako None, to nie ma to wplywu na ewentualna software'owa detekcje slave'a?

Z gory dziekuje za jakiekolwiek dodatkowe sugestie,
Pawel