Re: Stary komp, nowy CD-ROM, duzy problem

Autor: Paweł Niewiadomski <niewiap_at_widzew.net>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 13:39:01 MET

trsr@ch.onet.pl (trsr of b0r@) wrote in <95ojak$jp$1@news.tpi.pl>:

>Jesli driver faktycznie szuka .... oczywiscie z zworkami na dysku
>kombinowales ???

Tak, ogladalem zworki i jest ustawiony na jedynym mozliwym masterze

> (bo z tego, co pamietam na starszym sprzecie byly dwa
>rodzaje "masterow" - jedyny i z napedem podrzednym). A NWW (jesli Twoj
>cd-rom jest zgodny z ATAPI) zajrzyj na www.bora-group.prv.pl .....
>himem.sys) i wybierz opcje EIDE INFO (F10 i pierwsza zakladka w menu) -
>jesli wszystko OK, powinno pokazac wszystkie napedy podlaczone do
>magistral (E)IDE. Jesli program wykryl CD,

Niestety nie wykryl. Najciekawsze jest to, ze podlaczalem dysk twardy do
tego zlacza na tasmie i chodzil bez problemu. Zle podlaczenie (do gory
nogami na przyklad) rowniez nie wchodzi w gre, bo w takim przypadku od razu
BIOS by sie zbuntowal (takie rzeczy tez mi sie zdarzaly w przeszlosci;)).
Co wiecej CD-ROM ejectuje i przyjmuje plyte bez problemu, a nawet odtwarza
przez wyjscie sluchawkowe plytki muzyczne, co rowniez bylo niemozliwe,
kiedy byl zle lub w ogole nie byl podlaczony do magistrali.

Jesli masz jeszcze jakis pomysl, to napisz
Dzieki,
Pawel