Re: Stary komp, nowy CD-ROM, duzy problem

Autor: trsr of b0r_at_ <b0r_at_>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 16:08:16 MET

>Posiadam starego 486 (plyta z biosem Awarda v.4.20, osobny kontroler
>na karcie posiadajacy tylko jedno lacze 40=pinowe) i chce podlaczyc do
>niego CD-ROM BTC 16X. Moj stary CD-ROM (1X) podlaczony byl za pomoca
>osobnego kontrolera, specjalnie do niego przeznaczonego. Proby podlaczenia
>nowego czytnika do tegoz kontrolera zakonczyly sie niepowodzeniem,
>natomiast po podlaczeniu nowego CD do kontrolera IDE driver nie laduje sie,
>bo nie moze wykryc urzadzenia.

??? najpierw podlaczyles ten naped do kontrolera, ktory mogl byc (i z
pewnoscia byl) niezgodny
z standardem IDE??? - Jesli tak - sprawdz, czy ten czytnik jeszcze
funkcjonuje (na innym komputerze)...
(az mi sie przypomnial problem goscia, ktory upgrade'owal AT na 386 ....
podlaczyl m.in. przycisk TURBO do zworki kasujacej CMOS ;>>, a reset do
jakiejs konfigurujacej procesor...)

>Dysk twardy jest ustawiony na Master, CD na
>Slave, i nic. Podejrzewam, ze przyczyna moze byc BIOS, ktory nie wykrywa
>automatycznie dysku twardego i trzeba mu wszystko po kolei wpisac (ilosc
>sektorow, klastrow itp). Problem lezy w tym, ze nie mam pojecia co mu tam
>powpisywac, zeby zaakceptowal moj nowy czytnik.

W BIOS-ie nic nie wpisujemy. Naped powinien zostac wykryty przez driver
(*.sys) umieszczony w config.sys (dla dos), lub w przypadku windows9x to
"system" sie zatroszczy o jego detekcje...
A! - uzywaj odpowiedniego drivera (bo znajac zycie pewnie uzywasz tego
dolaczonego do 1x z kontrolerem ;)), lub uniwersalnego dla napedow ATAPI

Pozdrawiam