Re: Pomocy: Modem + MMX

Autor: Paweł 'Dziku' Spychalski (gicusso_at_interia.pl)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 12:07:55 MET

"Marcin Krok" <m.krok_at_wasko.gliwice.pl> wrote in message
> PYTANIE:
> Co to znaczy, że modem wykorzystuje technologię MMX i w wymaganiach piszš,
> że ma być procesor PENTIUM 100 MMX lub lepszy?
> Czy znaczy to, że modem z procesorem Pentium 100 bez MMX w ogóle nie
będzie
> działał? Może będzie działał wolniej? Albo zawiesi windows na amen?
> Konkretnie interesuje mnie, czy jak kupię Zoltrix Spirit, albo Pentagram
> Omen, będę go mógł używać na swoim staaaarym pececie, czy mam poszukać
> starszego modelu, jak np. Zoltrix FM-VSP56i?

Sprawa wygląda mniej więcej tak. Tzw. win-modemy nie posiają własnego DSP
(procesora sygnałowego) do obróbki sygnału z linii, a wykorzystują do
obróbki danych właśnie procesor kompa, a właściwie jego MMX. Bez MMX
winmodem nie będzie działał. Nie musisz szukać starszego modemu, a na
przykład kupić modem zewnętrzny, lun wewnętrzny sprzętowy z procesorem DSP.
Wszystkie modemy zewnętrzne są sprzętowe i nie potzebują MMX.
I to by było na tyle...

--
Paweł Spychalski aka Dziku
http://gicusso.w.interia.pl