Pochopna diagnoza - to nie p³yta lecz dysk twardy! :-(

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 06:00:53 MET

U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:954rqg.3vvit4l.1_at_pszemol.net...
> Ludziska, Ratunku!
> Jeden z komputerów jakimi siê opiekujê (PentiumII,ATX) mia³ awariê.
>
> Jakie¶ przepiêcie z sieci energetycznej spali³o mu zasilacz.
> Wewn±trz zasilacz mia³ przepalony bezpiecznik (6A!) i upalone trochê
> elektroniki - kompletny z³om. Za³o¿y³em sprawny zasilacz do niego
> z innego komputera ATX ale niestety okazuje siê, ¿e musia³o siê
> uszkodziæ co¶ wiêcej, bo p³yta g³ówna mruga lampk± "standby",
> ale nie reaguje na w³±czanie soft-przyciskiem z przodu obudowy...
>
> Nie jestem pewny w jaki sposób skonstruowane s± te uk³ady
> [...]

Jak siê okazuje, wystarczy³ prosty test aby wyeliminowaæ p³ytê.
Otó¿ pood³±cza³em wszystkie stacje dysków, HDD, CD itp i p³yta
ruszy³a! Wiatrak na CPU chodzi jak traktor, ale to jest detal.
Z nowym zasilaczem p³yta chodzi. Niestety, jak siê okazuje,
uszkodzony jest dysk twardy Caviar 310100 (10GB). Gdy jego
za³±czê do uk³adu zasilania (nawet bez kabla sygna³owego)
zasilacz nie startuje, awaryjnie wy³±cza siê i ju¿ na przycisk
nie reaguje. Sprawdzi³em dysk twardy w innym komputerze: to samo :-(

No i teraz klops, bo kobitka ma jutro kupê pracy na tym kompie!
Czy mam jak±¶ szansê z zabaw± w przek³adanie elektroniki z innego?
Mam w domu Caviara 313000 (13GB), czy elektronika jest kompatybilna?
Czy w ogóle jest sens siê bawiæ? Jak oceniacie szansê, ze dane s± ok?
I co to jest za rozmiar ¶rubek - mam ¶rubokrêt "torx 10" Stanleya ale
jest za du¿y. Poprzedni dysk jaki rozkrêca³em (stali bywalcy pamiêtaj±
zapewne, ¿e by³ to 1GB Seagate który zdobi mi teraz swym wnêtrzem ¶cianê
"gabinetu") tym ¶rubokrêtem to ca³kowicie mu zmasakrowa³em sruby...
W jakim sklepie szukaæ mniejszego ¶rubokrêta ni¿ 10-tka tego typu?
Typowe zestawy narzêdzi maj± wiêksza, ale najmniejsza jest 10-tka :(