Re: Jak ogladac filmy?

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 21:20:05 MET

news.man.lodz.pl <ffin_at_wp.pl> wrote:
> witam
> mam pentium 166, 32 ram, tnt2 vante 16mb i chcialbym ogladac filmy. Czy ktos
> moze mi udzielic info co powinienem kupic?

> na pudelku tnt2 vanty jest napisane "mpeg 2 video acceleration (optional)"
> to znaczy ze musze cos dokupic do tej karty?

Rozumiem, ze chcesz ogladac filmy na plytach DVD?
W takim razie na twoim sprzecie bedziesz potrzebowal:
a) oczywiscie odtwarzacz DVD
b) sprzetowy dekoder formatu MPEG-2 (zwykle robia to rozmaite programy
dekodujace, ale na P-166 nie ma szans). Taki zestaw razem kosztuje juz
dosc sporo, bo pod 1000 zl, no, mozna kupic DVD za 380 zl (np. firmy LG)
oraz jakis dekoder Real Magic za circa 300-400 zl. Jest tez kompletny i
niezly zestaw firmy Creative (tej od SoundBlastera)

Jesli chcesz ogladac filmy w formacie MPEG-4, to... niestety masz
za slaby sprzet (przynajmniej cos z 300 MHz, no i wiecej RAM-u).
Popularnym programikiem jest w tym przypadku oczywiscie DiviX.

Oczywiscie istnieje trzecia mozliwosc.... ogladac filmy z telewizora.
Wtedy wystarczy ci dowolna karta TV (cena 200-300 zl).

Pozdr,.wp