Re: Proszę o pomoc

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sun 21 Jan 2001 - 13:25:42 MET

Cześć,

Bogdan Papciak wrote:

> [...]
> kosci pamieci, czy tez zainstalowac np. karte muzyczna, czy sieciowa.
> Posluguje sie sprawnie narzedziami typu srubokret :)), ale mam klopoty z
> obsluga roznego typu miernikow uzywanych przez zaawansowanych
> elektronikow. Jestem "wychowany" na DOS-ie.
> Czy moge prosic znawcow tematu, ktorych napewno sporo jest na grupie o
> wskazanie podrecznikow, czasopism itp., ktore kompleksowo "nauczylby"
> mnie zlozyc i skonfigurowac sprzet zawierajacy oprocz podstawowych
> komponentow (plyta glowna, procesor, pamieci RAM, HDD, FDD, karta
> grafiki) zawieralby np. naped DVD, nagrywarke, modem.

Znawcą specjalnie nie jestem (raptem wszytkiego jeden komputer złożyłem -
ten, na którym właśnie piszę), ale parę rzeczy mogę powiedzieć. Oto jak
się za to zabrałem:
1. Potrzebne narzędzia i miejsce pracy: najlepsza byłaby mata
elektrostatyczna na biurku (oczywiscie uziemiona), do której podłączasz
opaskę zakładaną na nadgarstek. W ostateczności z maty możesz zrezygnować,
ale tej opaski bym nie radził pomijać (jak bez maty, to podłączasz do
obudowy komputera, np. krokodylkiem). Inne narzędzia to wkrętaki (krzyżowy
i płaski), pinceta lub drobne szczypce.
2. Wbrew poglądom ,,fachur'' zacznij od dokładnego obstudiowania
instrukcji od wszystkiego.
3. Składa się wszystko do kupy dość prosto - najpierw instalujesz procesor
w płytę główną, potem wentylator na procesor (i podłączasz do gniazda,
które uprzednio sprawdziłeś w instrukcji), potem wkłądasz pamięć
(pamięci), potem wkładasz płytę główną w obudowę i przykręcasz ją, potem
instalujesz całą resztę (dysk twardy, napęd dyskietek, CD-ROM, karta
graficzna, karta dźwiękowa itd), łączysz je z płytą i z zasilaniem (patrz
na to, żeby wszystkie kable i taśmy łączyć właściwą stroną - zazwyczaj są
one tak zrobione, że można je podłączyć tylko w jedną stronę, ale trzeba
patrzeć), podłączasz zasilacz do płyty głównej - montaż zakończony.
Miernik niepotrzebny.
4. Teraz podłączasz monitor, podłączasz komputer do sieci, włączasz i
wchodzisz do BIOSu, gdzie ustawiasz parametry według instrukcji od innych
urządzeń. Po zapisaniu ustawień mozesz instalować system operacyjmy, potem
sterowniki, i już.

Tak przynajmniej ja zrobiłem (nie do końca tak - wziąłem dysk twardy ze
starego komputera, na którym miałem już system) i działało od początku.

> Prosze o odpowiedz na bpapciak_at_prz.rzeszow.pl

Bez FUTa? A zresztą, co mi - raz mogę ;-)

Życzę powodzenia i pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)