Re: Jaką pamięć wybrać ?

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Fri 19 Jan 2001 - 10:59:38 MET

Użytkownik Wonder <wonder34_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:948556$sk2$1_at_news.tpi.pl...

> Możesz włożyć nawet 133 MHz.
jasne po prostu będą chodziły wolniej niż mogą ( co im szkodzi )

> Chyba dobrze rozumiesz.
yhm......... ale nie wiem czy łatwo uda ło by ci się zrobic manewr 1DIMM i
SIMM'y ??? (ten DIMM musi chyba być jakiś parzysty - w budowie czy coś - mi
się to nie udało)

> Nowe DIMM'y działają z napięciem 3,3V i tak musisz ustawić zworkę.
> SIMM'y są chyba zasilane na 5V i tą zworką tego nie zmienisz.
tak tak dawaj 3,3V
> Jeśli chcesz kupić DIMM'y to tylko PC133, mogą przydać się gdy
> zmienisz płytę i procesor (komputer). DIMM'y niekoniecznie muszą
> poprawnie współpracować z SIMM'ami. Lepiej kup 64MB pamięci
> w jednym module i wymontuj wszystkie SIMM'y (chociaż możesz
> popróbować różnych kombinacji). Jeśli dobrze pamiętam, to chipset
> VX może, w pewnych warunkach, obsłużyć więcej niż 64MB RAM. Możesz
> spróbować 2 x 64MB lub 1 (2) x 128MB;)

nie wiem czy VX obsłuży kości DIMM64 !!!! raczej napewno NIE
max można włożyć 32MB'owy moduł
więc najlepiej 2xDIMM32MB !!!!! (kup byle jakie, bo przy zmianie sprzętu to
i tak chyba wymianisz je na jedną 64'ke)