Re: nowy dysk nie współpracuje ze starą płytą

Autor: Steve (steve_at_gip.com.pl)
Data: Mon 15 Jan 2001 - 13:21:58 MET

Użytkownik <misiek_at_mediax.pl> napisał w wiadomości
> w tej chwili bios wogóle nie widzi tego dysku, przy autodetect po prostu
wisi
> więc na razie nie wiem jak to wszystko będzie wyglądać - chyba, że ustawię
> wszystkie parametry dysku na sztywno by dysk był 8,4 GB ale i tak wtedy
dysk
> nie będzie widoczny
> coż moze po zainstalowaniu tego cuda faktycznie cos sie zmieni
> trzeba będzie trochę poeksperymentować w domu
> tak czy inaczej wielkie dzięki za wszystko
> mam nadzieję, że twa pomoc doprowadzi do szczęśliwego finału i nie będę
> [...]

Sorry, ale widzę że u Ciebie jest zupełnie inny problem, sprawdź jeden
drobiazg. Wyłącz UDMA w biosie i sprawdź czy po ponownym uruchomieniu będzie
detektował dysk. Niekiedy są problemy kompatybilności, ale nie aż do tego
stopnia aby wcale nie wykrywał istnienia dysku lub wieszał się podczas
detekcji
Zawsze dysk powinien zdetektować gdy w BIOSie wyłączysz UDMA i ustawisz
PIO0 - nawet te najstarsze dyski...
Oczywiście taki tryb jest nie do przyjęcia do pracy dysku.
Jeśli dalej nie detektuje i taśmę masz NA PEWNO dobrą to niestety może
wskazywać na problemy z kontrolerem na płycie i żadne oprogramowanie mu nie
pomoże bo to jest problem sprzętowy....

--
Steve