Re: menu dos

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Thu 11 Jan 2001 - 12:42:13 MET

Wojt wrote:

> czy ktos moze mi pomoc jak zrobic sobie menu do uruchamiania kompa w trybie
> win lub dos?? (moze ktos to ma zrobione)
> 1 WINDA
> 2. DOS

Trochę NTG, ale...:

1. W msdos.sys zminić/wpisać

BootGUI=0

2. W Config.sys:

[MENU]
MENUITEM=DOS
MENUITEM=WIN;Windows 98
MENUDEFAULT=win,3
[DOS]

rem I tutaj himema, emm, sterowniki itp w zależności od upodobań i
sprzętu, np (pod dosdrv podstaw własne ścieżki dostępu)

SWITCHES=/F
DEVICE=C:\dosdrv\HIMEM.SYS
DEVICEHIGH=c:\dosdrv\EMM386.EXE NOEMS D=256 A=254 H=255
DEVICE=c:\dosdrv\MTMCDAI.SYS /D:IDE
DOS=HIGH
DOS=UMB
FILES=120
BUFFERSHIGH=99
[WIN]
devicehigh=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=048,852,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys
[COMMON]
rem tu ewentualnie to, co dla win i dos.

3. W autoexec.bat

@ECHO off
set
PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;c:\dosdrv;C:\Novell\Client32;%PATH%

GOTO %CONFIG%

:DOS
rem sterowniki itp
lh c:\dosdrv\MOUSE.EXE
LH c:\dosdrv\smartdrv.exe 4096 /l /e:128 /B:1024
lh c:\dosdrv\COMMAND\mscdex.exe /d:mtmcdai /L:o
c:\dn\DN.COM
GOTO END

:WIN
mode con codepage prepare=((852) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=852
keyb pl,,c:\windows\COMMAND\keybrd4.sys
Set NWLANGUAGE=ENGLISH
win
:END

> jakie ustawienia trzeba wpisac w autoexec.bat aby uruchomic komp w czystym
> dosie z karta dzwiekowa, mycha, max pam konwencjonalnej i internetem (LAN)

Z kartą dźwiękową, sieciową, cdromem, mychą itd to potrzebujesz do nich
sterowników pod dosa - poszukaj na płytach/dyskietkach dołączonych do
sprzętu, w sieci albo w windzie (do cdroma masz np. uniwersalny na
dyskietce startowej win98).
Max pamięci konwencjonalnej - o tym to książki napisano, nie podejmuję
się doradzać ;)
Internet - podobno jest coś pod dosa, ale nie widziałem.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm