Re: reinstalacja

Autor: onkel jurak (onkel_jurak_at_justmail.de)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 22:56:43 MET

"Sobom" <sobom_at_go2.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Z tego co napisales wynika, ze do stworzenia plyty z systemem i dodatkami
> wystarczy norton ghost 2001 (i tu pytanie, czy NG2001 i 6.0 to to samo).

to nie to samo. nie dam teraz za to glowy, ale wydaje mi sie, ze ng 6 nie ma
funkcji zgrywania kopi na cd-r. mozna wtedy jednak wykorzystac jakis program
do nagrywania, ktory te funkcje posiada.

> Jesli mozesz to napisz mi krok po kroku w jaki sposob zrobic obraz partcji
> (razem z zapisaniem jej na cd-r). I zeby stworzona plyta po wlozeniu jej
do
> CD-romu zgrala na partcje C swoja zawartosc (przy zalozeniu, ze dysk jest
> czysciutki i sa nan nim np. 2 puste partcje - C i D)
> P.S. Jakie opcje nalezy ustawic w Norton Ghost 6.0

jesli dysponujesz "tylko" wersja 6, to bedzie to mniej wiecej tak:

- zainstaluj norton ghost
- skopiuj na dyskietke ghost.exe, ktory znajdziesz w miejscu w ktorym
zainstalowales program ( mozesz go wystartowac tez i pod windowsem, ale
jakos tak chyba pewniej)
- wystartuj maszyne z F8, aby wybrac z menu "tylko wiersz polecen"
- wystartuj program z dyskietki poleceniem ghost
- wybierz: local - partition (lub dysk) - to image
- zaznacz partycje (dysk) zrodlowy, tzn. ten ktory bedziesz kopiowal.
- wybierz partycje (dysk) docelowy, tzn. ten na ktory bedziesz kopiowal.
- nadaj jakas nazwe tej kopi z rozszerzeniem .gho
- odpowiedz na pytanie, czy chcesz aby dokonana zostala kompresja.
- potwierdz, ze kopia ma zostac wykonana
- spytaj na glos: "qrna i to wszystko ?"
- potwierdz skinieniem glowy.

jak to zgrac na cd-r bedzie zalezalo od programu ktorym sie posluzysz.
bedzie ci potrzebna dyskietka startowa, ktora zostanie zapisana jako
pierwsza, a potem kopia.gho

przywracanie systemu jest rownie proste:
- ustaw w biosie, by jako pierwszy startowal cdrom
- jako, ze plytke nagrales jako bootowalna, rozpozna ja jako "A"
- zmien znak na naped cdrom i wystartuj plik ghost
- local - partition (lub dysk) - from image
- zaznacz plik kopia.gho (ta nazwa to oczywiscie przyklad)
- wybierz dysk (partycje) docelowa
- potwierdz, ze ma skopiowac
-spytaj naglos...

mam nadzieje, ze niczego nie przeoczylem. mnie sie juz zdarzylo, ze z
jakiegos, niewyjasnionego dotad powodu, nie chcialo mi sie nic zrobic w
dosie, ale wtedy cala operacje przeprowadzilem po prostu w windowsie.

norton ghost 2001 dziala troszenke inaczej. tworzy za pomoca asystenta
dyskiete startowa, ktora uruchamiasz maszyne i program. do wyboru masz kilka
opcji; normalna z uwzglednieniem mozliwosci przywracania systemu poprzez
siec i wlasnie z obsluga cd-r. po wybraniu tej ostatniej tworzy kopie od
razu na krazku, zyczac sobie tylko wczesniej dyskietke startowa, by plytka
byla bootowalna.
mam nadziej, ze nie namieszalem ci zbytnio w glowie. jestem przekonany, ze
gdy wystartujesz program, zobaczysz sam, ze jest skonstruowany na tyle
przejrzyscie, ze ciezko byloby cos pokrecic.
pozdrawiam
jurek