Re: 2 licencje, 2 komputery

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 09:26:09 MET

On Wed, 10 Jan 2001, Magdalena Busk wrote:

>+ Witajcie!
>+ Mam spory dylemat. Jakis czas temu kupilam legalny Windows2000. Potem

 "Noemalny" Windows ?

>+ dostalam nowy komputer, z WinMe.

 Pewnie nie "normalny" a OEM ? (to jest ok. pół ceny !)

[...]
>+ Czy taka zamiana jest zgodna z prawem? Teoretycznie nie,

1. Jeśli to są pełne, "normalne" licencje - to możesz sobie
 program zainstalować gdzie chcesz (byle tylko na 1 komputerze)
2. Jeśli to jest OEM, to formalnie jest "przywiązany" do komputera
 z którym został kupiony.

[...]
>+ Co radzicie?

 Formalnie istnieje furtka: można dokonać upgrade komputera
na którym jest zainstalowany OEM.
 Nigdzie nie zauważyłem żeby upgrade wymagało *silniejszego*
procesora/płyty/dysku (do tych 3 elementów może być "przywiązany"
OEM), no bo niby jak określić co jest "upgrade":
- wymiana dysku 20GB 7200rpm na 30GB 5400rpm
 czy:
- wymiana j.w. na 10GB 10000rpm
 widać, że *każda* z tych zamian jest upgrade -:) i jak ktoś
 potrzebuje akurat wymiany na 10GB 5400rpm... to IM*H*O nie
 na zakazu -:)

IM*H*O możesz stopniowo upgradować komputer (również
 na słabszy) aż się systemy "zamienią" -:)
 A podejrzewam że nikt się na zdrowy rozum nie przyczepi...

>+ Dzieki, magda

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.