Re: Seagate U5 40 GB

Autor: JaccekZ (jziegler_at_kki.net.pl)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 09:08:19 MET

> Jak dysk 5400 na ATA100 moze moze byc szybszy niz 7200 na ATA66
> i to z 2 megowym keszem ???
> Wytlumacz, bo nie bardzo rozumiem.

Jak to proste. Ilość obrotów przeliczasz sobie na szybkość liniową (fakt że
jest ona większa w dyskach 7200). Z drugiej strony oblicz sobie ile danych
czyta/zapisuje głowica przy 1 obrocie (w dysku U5 około 3 razy, ponieważ
jest większa gęstość zapisu). Połączenie szybkości obrotowej/liniowej z
gęstością danych daje szybkość zapisu/odczytu dysku. W U5 jest ona większa
niż w baracudach i nie ograniczona standardem ata66. Wg testów z pc.com.pl
obecnie szybsze są jedynie IBM 7200/100 ale są droższe o 200 zł.