Re: Jak odpalic zasilacz?

Autor: krionix (krionix_at_pf.pl)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 19:48:29 MET

> Mam stary zasilacz AT i chcialbym zeby dzialal u mnie w kompie
> jako dodatkowy zasilacz dla wentylatorow i innych bzdetow...jest
> to zwiazane z przerobkami obudowy, ktore mam zamiar poczynic zeby
polepszyc
> przeplyw powietrza oraz zeby byla bardziej user friendly ;-)). Nie zam sie
> abardzo na elekronice i
> zastanawiam sie co zrobic zeby ten zasilacz AT dzialal normalnie bez
podlacz
> nia do plyty
> glownej....a moze znacie jakies www na ten temat lub z jakimis
schematami??

to proste ;)
zasilacz AT bedzie dzialal jak zlutujesz w srodku odpowiednie styki co
załaczasz razem guzikiem na koncu grubego kabliska co z niego wychodzi
(rysunek jak łaczy przycisk jest na zasilaczu), robimy to po to abu ten
kabel sie nie paletal w obudowie i przeszkadzal. teraz ze srodka (lub kablem
z zewnatrz obudowy) zasilacza ATX prowadzimy 220V do zasilacza AT (w atx
podczep sie zaraz za gniazdkiem jeszcze przed plytka ). W ten sposob at
bylby wlaczony non-stop. by wylaczal sie tak jak atx (a raczej rame z nim)
robimy tak:
wlaczamy odpowiednio w szereg z 1 zyla kabla co prowadzi 220V ATX>>AT styki
przekaznika (ze sklepu elektronicznego taki na 12V obciazalnosc stykow 220V
i kilka amper np: rel8x - koles ci doradzi odpowiedzni) a cewke na 12V
przekaznika podlaczamy do przewodu do zasilania np: hdd,fdd z zasilacza atx
( czarny i zolty(ten chyba ma +12V) lub czerwony ). Jak wlaczysz ATX ten
pusci 12V na przekaznik a ten zalaczy zasilacz AT a ten pusci prad do
wentyli itp, podepnij do niego inne zeczy tak by atx mial duzy zapas mocy
dla plyty + pci + agp + cpu. Jak zrobisz off ATXowi ten zgasi 12V ->
przekaznik 'pusci' i odlaczy AT.

chyba jasne ?
 Jak jestes kompletnie zielony i nie zkapowales tego co napisalem (to uklad
banal) to lepiej nie podlaczaj tego sam ;) strach pomyslec co by bylo jak
bys podlaczyl faze 220V do masy pc lub zwarl to na cwece przekaznika ;)