Re: Joystick do PC

Autor: Marek Pajak (marekp_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 11:14:47 MET

hattab napisał(a) w wiadomości: <92qmkq$i1u$1_at_flis.man.torun.pl>...
>(...)Poza tym joy ma byc prosty i tani. Mnie sa
>niepotrzebne te bajery ktore oferuja nowe joye (patrz post wyzej). Niemniej
>jednak thx ;)).

Ta ja tylko dodam żebyś unikał dżojów analogowych. Są wprawdzie dobre w
symulatorach i całkiem znośne w "samochodówkach", ale nie nadają się do
zręcznościówek. Miałem coś takiego (prosty czteroprzyciskowy) i w
zręcznościówkach (zwłaszcza tych z emulatorów) po prostu nie da się grać.
Wychył jest zbyt duży co utrudnia szybką reakcję. Osobiście jestem
przyzwyczajony do dżojów cyfrowych (Amiga, Atari, C64) i analog zirytował
mnie po 15 minutach gry w "Montezumę"...
Teraz mam pada na USB z analogowym "grzybkiem" i cyfrowym "kółeczkiem" i
jestem bardzo zadowolony. Mnie również wydawało się że padem nie jestem w
stanie grać, ale kiedy zacząłem pogrywać na PlayStation moja niechęć do
padów zmieniła się w sympatię do tego urządzonka. Zachęcam do zmiany
przyzwyczajeń :)

Pozdrawiam
Marek