Joystick do PC

Autor: hattab (hattab_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 01 Jan 2001 - 04:39:06 MET

Witam

Tak sie zastanawialem, czy to aby odpowienia grupa na takie pytanie, ale
jednak chcialbym poznac opinie sprzedajacych tego typu rzeczy, a
przypuszczam, ze sa na tej grupie tacy ;). Zreszta to tez hardware ;)).
Otoz mam pewien problem - potrzebuje kupic joy-a do PC dla brata. Poniewaz
ostatni joystick sprzedalem ponad 4 lata temu z Amiga, wypadlem kompletnie z
tego tematu i nie mam pojecia jakie joy-e sa dobre do PC. Joystick, ktory ja
chce kupic ma sluzyc glownie do gier pod emulatory (MAME) i zrecznosciowki
na PC. Zadnych symulatorow, wiec bajery w stylu dziesiatek przyciskow i
przepustnicy sa mi zupelnie niepotrzebne. Ten joy musi tez spelniac kilka
innych warunkow, mianowicie: musi byc tani (80 zl max), prosty w budowie
(ale dosc wygodny), no i musi byc w miare wytrzymaly. Czyli w sumie taki
joy, jakie dawniej bywaly. Poniewaz za czasow C64 w mojej topliscie (a
mialem 6 joyow) krolowaly joye f-my QuickShot, przejrzalem ich oferte i
zwrocilem uwage na 3 modele: Black Hawk QS-6219, Warrior5 QS-123A, Sky Hawk
QS-209. Ten pierwszy bardzo przypomina mi joya Apache, ktory byl bardzo
wytrzymaly, ten drugi jest podobny do Python-a, trzeci to jakas nieznana mi
konstrukcja. I teraz pytania:
- czy lepszy bylby dla mnie joy analogowy czy cyfrowy (tylko Warrior5 jest
cyfrowy). Czy sa jakies trudnosci w obslugiwaniu gier przez analogowe joye ?
Jakie sa wady i zalety joya analogowego i cyfrowego.
- jak jest z wytrzymaloscia joyow na PC ? Stare joye byly toporne w budowie,
ale niektore (Apache), byly praktycznie niezniszczalne (to jest pytanie
takze do sprzedajacych :))
- jakie sa zalety i wady tych modeli, ktore wymienilem (jesli ktos je zna)
- czy sa ew. jakies inne joye, ktore spelnialyby powyzsze warunki ?

Ok, to tyle. Jesli ktokolwiek moze odpowiedziec chociaz na czesc moich
pytan, albo mial stycznosc z modelami ktore wymienilem, albo cokolwiek
zasugerowac, to bylbym baaardzo wdzieczny.
Aha jeszcze jedno: wszelakie game pady wykluczone. Ja chce old-schoolowego
joy-a ;)).

Pzdr.4all
hattab_at_poczta.onet.pl