Re: Ile energii pobiera komputer

Autor: Janusz F. (janufry_at_polbox.com)
Data: Sun 31 Dec 2000 - 02:13:28 MET

> PS. W każdym razie nic Ci nie wyjdzie ze wzoru P=U*I (to dotyczy napięcia
> stałego, gdzie masz tylko rezystancję!)
> Najprościej (może nie najtaniej) w obwód zasilający włączyć LICZNIK
energii
> (nie jest w końcy taki drogi :-))))

Taaak
Szczególnie że cały czas jest włączony, czyż nie?

najprościej jest zrobić tak:
- wyłączyć wszystkie odbiorniki energii w domu (nie zapominając o lodówce i
TV na czuwaniu)
- włączyć komputer
- podejść do licznika ze stoperem
- zmierzyć czas jakiejś ilości obrotów tarczy licznika np: 10 obr.
- korzystając z uwidocznionej na liczniku stałej licznika (xxx obr/kWh)
policzyć jaka jest pobierana moc przez komputer.
I to by było na tyle
Licznik uwzględnia tzw cos fi, odkształcenia prądów itd. a nawet gdyby tego
nie robił to właśnie wg jego wskazań będziemy płacić.

A wstępnie mogę powiedzieć tyle:
komputer - 100 -200W w zależności od wyposażenia i stopnia uśpienia
monitor - 50 -80 W w zależności od wielkości i ustawionych jaskrawości i
kontrastu

--
Janusz F.
janufry_at_polbox.com