Re: Ile energii pobiera komputer

Autor: Bodzio (bodzio_at_bodzio.prv.pl)
Data: Sat 30 Dec 2000 - 22:39:55 MET

Użytkownik "Piotr" <pstachow_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> Cześć!
>
> Czy ktoś może mi powiedzieć ile energii elektrycznej zużywa przeciętny
> komputer - chodzi mi o wyliczenie ile kosztuje mnie to miesięcznie.
>
> Piotrek

Temat ten był wałkowany jakiś miesiąc-dwa temu na
pl.comp.os.linux
NIe wiem czy jeszcze jest dostępny (ew. niech ktoś da znać, czy jeszcze
jest).
Jeśli nie, to spróbuję w robocie (już w styczniu) pogrzebać w postach.
(mamy mirror tej grupy).

Bodzio

PS. W każdym razie nic Ci nie wyjdzie ze wzoru P=U*I (to dotyczy napięcia
stałego, gdzie masz tylko rezystancję!)
Najprościej (może nie najtaniej) w obwód zasilający włączyć LICZNIK energii
(nie jest w końcy taki drogi :-))))