Re: Wyciszanie komputera - część II

Autor: Vetch (no_at_e.mail.available)
Data: Sat 30 Dec 2000 - 23:45:03 MET

Hej !

Użytkownik "Michał Młynarczyk" <amiri_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Dnia Thursday, December 28, 2000 demoman napisał/a:
> spokojnie możesz zejść do 7V. Czerwony drucik z wiatraka podłączasz
> do żółtego zasilania, a czarny do czerwonego zasilania.

świetny sposób na zjaranie zasilacza :-) (zwarcie przez obciążenie dwóch
napięć 5-12V)

Ja testowałem obniżanie napięcia na różne sposoby i doszedłem do wniosku że
najciszej chodzi wentylator puszczony na 7-9V.
Najprościej i najbezpieczniej uzyskasz takie napięcie przez zakup taniego
scalonego stabilizatora napięcia typu 7805 lub 7808, 7809 o wydajności
prądowej 1A w cenie od 2zł. Stabilizator ten zmniejsza/stabilizuje napięcie
wejściowe do danego poziomu określonego przez jego typ - końcowa para cyfr w
oznaczeniu - 05 oznacza 5V, 08 - 8V, a 09 - 9V. Ma on trzy wyprowadzenia:
patrząc z przodu (napisy) z lewej wejście , środkowe masa i prawe wyjście.
Można też regulować płynnie napięcie wyjściowe przez podłączenie szeregowe
masy stabilizatora przez potencjometr/diodę zenera/diodę LED do masy.
A więc podłączasz lewą końcówkę do 12V (żółty kabelek, lub odpowiednia
dziurka na płytce zasilacza), środek do masy i wyjście (prawa końcowka)
podłączasz do czerwonego kabelka wiatraka a jego czarny kabelek do masy.

Zrobiłem tak już w 3 złomach i działa od 2,5 roku wyśmienicie.
Teraz mój Cel600II z Geforce2 MX, dysk IBM DTLA 30GB, pracuje na wiatraku w
zasilaczu puszczonym przez stabilizator 7809 - dobrany optymalnie - chodzi
bezszmerowo, a temperatura w środku złoma maksymalnie 28 stopni, procesor
38.

--
---
Pozdrowienia