Re: Wyciszanie komputera - część II

Autor: Michał Młynarczyk (amiri_at_go2.pl)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 20:43:23 MET

Dnia Thursday, December 28, 2000 demoman napisał/a:

dbgp> Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was próbował wyciszyć wentyaltor zasilacza
dbgp> i procesora.

 np. ja (wczoraj :-)

dbgp> Ja u Siebie wymieniłem na nowy wentyaltor w zasilaczu oraz posmarowałem go
dbgp> płynem zwiększajacym "poślizg". Efekt jest taki ze działa on ciszej niż
dbgp> przdtem , jednak ciagle głosniej od nowych sprzedawanych pbecnie zasilczy
dbgp> komputerowych (miałem wczoraj pożyczony nowy zasialcz typu Noname i działał
dbgp> ciszej).

 ja zszedłem z 12v na 7v na obu wiatrakach w obudowie (nie ruszałem
 jeszcze zasilacza i procka). Jest troszkę ciszej, ale to jeszcze nie
 to. Dzisiaj kupiłem gumkę-myszkę sztuk trzy i jak na razie zrobiłem z
 niej eksperymentalną podstawkę pod dysk leżący w kieszeni. Jest
 wyraźnie ciszej. Wieczorem będę miał smar do wiatraków.
 Włożę gumkę pod stacjonarny dysk i DVDROM, zajrzę do zasilacza i
 wysmaruję wiatraki. Jutro (albo jeszcze dziś :) napiszę, co udało mi
 się uzyskać.

dbgp> Sprzęt jaki mam to Duron 600_at_900 Mhz pracujący na napięciu 1.82V.

 ja mam C533_at_800@1.8v. Niestety brak termometru na procku. Z
 doświadczenia wiem, że jeśli temperatura na płycie przekracza 40C,
 zaczynają się jajca z procem. Dziś ustawiłem na trzy godziny TMPEGEnc
 i gdy wróciłem temperatura płyty była 33C. Teraz jest 32C.

dbgp> Niestety wyciszenie typu umieszczenia komputera w jakimś kredensie/szafie nie
dbgp> wchodzi w rachubę.

 u mnie też nie

dbgp> Pomyślałem więc aby obniżyć napięcie wentyaltorów a 12V na ?.

dbgp> Myslę że na 10 lub 11V bo poniżej chyba nie ma co ryzykować.

 spokojnie możesz zejść do 7V. Czerwony drucik z wiatraka podłączasz
 do żółtego zasilania, a czarny do czerwonego zasilania.

--
+ -==- Michał Młynarczyk -===- michal_at_gorilla.com.pl -==- +
+ -=- GSM:503... -=======- jak chcesz numer, to pisz -==- +