Re: Intel z celkiem na...

Autor: SotY (soty_at_interia.pl)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 23:39:47 MET

> Tak pamiec przede wszystkim. A jesli chodzi o dysk i kontroler:
> - czy kontroler znajduje sie na plycie i czy mozna go zmienic (dodac
nowy)?
mozna dokupic kontroler jako karta pci (np abit HotRoad, czy jak to sie tam
nazywa, jest wersja zarowno udma66 jak i udma100)

> - jakie trzeba zastosowac tasmy (czy np. do kontrolera UDMA 100 jest spec.
> tasma, ktora jest tylko i wylacznie do tego rodzaju kontr.)?
zarowno w przypadku dysku udma100 jak i udma66 jest potrzebna specjalna
tasma 80 zylowa (normalna ma 40), jest ona znacznie drozsza (chyba cos kolo
40 zl) od zwyklej ale jak kupisz plyte z takim kontrolerem to powinna byc w
komplecie (przynajmniej abity maja)

> - jak najlatwiej sprawdzic swoj HDD (czy jest to ATA 33/66)?
najlepiej to wejsc na strone producenta i zobaczyc parametry danego modelu

> - czym sie charakteryzuja (jakie sa roznice) poszczegolne kontrolery
> 33/66/100, a co za tym idzie i dyski pracujace na UDMA 33/66/100; czy
ilosc
> obr./min ma cos wspolnego z UDMA?
ilosc obrotow nie ma zadnego wplywu na tryb pracy ale oczywicie im wiecej
obrotow tym szybszy dysk

> - czy moga ze soba pracowac dwa dyski (mam teraz Samsunga i gdybym dokupil
> nowy, szybszy dysk to czy obydwa beda pracowac wg. swoich parametrow)
beda pracowac z maksymalna predkoscia pod warunkiem ze nie beda podpiete na
tym samym kanale (lub gdy ten nowszy podepniesz do kontrolera udma66 lub
udma100)

> - i w koncu - jakie najlepiej dyski wybrac?
ja polecalbym dyski ibm z serii DTLA (7200 obr/min, udma100, najszybsze
dyski ide na rynku jezeli chodzi o cigaly transfer danych), chciaz rownie
dobre sa segaty Baracuda ATA-II tyle ze z bm na 100 % nie bedzie zadnych
problemow przy podkrecaniu procka a z seagate to roznie bywa (ale nie wiem
jak jest z baracudami), zrsezta polecam przeczytanie porownania tych dwoch
dyskow na pc.com.pl
ja osobiscie jestem przywiazany do quantumoa bo sam mam taki dysk i gdy go
kupowalem byl to jeden z szybszych dyskow na rynku (quantum 4,3gb udma66) i
nigdy nie mialem z nim zadnych problemow, ale ostatnio quantum cos podupadl
i ibm przegonil go znacznie pod wzgledem predkosci (zreszta nie tylko ibm)

> Prosze Was o pomoc, bo wiem ze bedzie najbardziej obiektywna ;)
ale odradzam ci przywiazywanie tak duzej wagi do trybu pracy dysku,
gwarantuje ci ze podczas zwyklej pracy na kompie (granie, internet, jakies
tam programy biurowe) nie odczujesz roznicy pomiedzy trybem udma33 a udma100

--
pozdroofka
SotY