Re: Czy MODE 4 = UDMA 66?

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Thu 28 Dec 2000 - 16:30:52 MET

JoteR wrote:

> Ponoć ten tryb pracy CD powoduje znacznie mniejsze obciążenie procesora niż
> PIO Mode 4. Ale nie mierzyłem i nie zmierzę z powodu lenistwo,

Ja kiedyś sprawdzałem (Asus x40): filmy z CD-ROM, w którym jest DMA-enabled
chodzą zauważalnie płynniej (czyli mniej klatkują ;-)
Jednak jest wada:
UDMA nie reaguje na sygnał "zmiana płyty" (CACHE jest nie czyszczony) - jak
się CDrom zawiesi na jakimś pliku i odczyta śmieci, to wyjęcie i włożenie
płyty nie pomoże ;-(
Czasem nawet nie zauważy zmiany płyty - ciekawie to wtedy wygląda: jak
odczytujesz powiedzmy plik AUTORUN.INF z jednego CDka, i zaraz włożysz
drugiego i odczytasz ten plik to masz poprzednią zawartość ;-(

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|